לקט: גודל מעלת התפילה (ב)

על כל דבר צריך להתפלל

"ישים כל מגמותיו לה' להתפלל לו על כל צרכיו אפילו דבר קטן או גדול, לא יבצר דבר מה שלא יתפלל בו לה'. אם צריך לעשות שידוך לעצמו או לבניו ובנותיו, יתפלל לה'; לסחורה, יתפלל לה' שיצליחו ויוליכו בדרך הישר. כללו של דבר, אין דבר מה שרצונו לעשות בו היום שלא יתפלל [עליו] לה' להצליחו ולהוליכו בדרך הישר ונכון, ואין צריך לומר אם יש לו חס ושלום איזה צרה בתוך ביתו – שצריך להתפלל, וכן אם יש לו איזה שמחה שיתפלל"
(יערות דבש, דרוש א)

התפילה מועילה תמיד

"עיקר האמת של השם יתברך הוא, שרחמיו וחסדיו אינם כלים לעולם. יהיה איך שיהיה, תמיד תמיד מועיל תפילה ותחנונים וצעקה ושוועה לה' יתברך… ובכל דור ודור נמצאים צדיקים וכשרים הנמשכים אחריהם, שמתחזקים בתפילה תמיד. ועל ידי זה הם ממתיקים כל הדינים שבעולם, ומבטלים כל הגזירות רעות מישראל"
(ליקוטי הלכות, הלכות ריבית, א,לג)

איך מתפללים?

"פעם אחת שאל [צעיר אחד את רבי נחמן מברסלב]: "איך להתבודד?" ולימד אותו [רבי נחמן] לומר לפני השם יתברך: 'ריבונו של עולם, רחם עלי! היתכן שיעברו ימי בהבל כזה? וכי בשביל כך נוצרתי?!"
(חיי מוהר"ן רלט)

כמה מאושר האדם, שיש לו אפשרות לדבר עם הבורא!

"תמה היה רבינו בעל החפץ חיים איך הבריות אינם מרגישים את השם, ואינם מנצלים את קרבתו אליהם. כמה מאושר האדם שיש לו אפשרות לדבר עם הבורא, לפנות אליו בכל בקשותיו ולתנות לפניו כל ליבו"
(תנועת המוסר חלק ג', דמותו והליכותיו)

הצרות באות משום שאיננו מתפללים

"כל הצרות הבאות עלינו שאיננו ניצולים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהם. כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקדוש ברוך הוא, בודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם. ולא יסתפק האדם במה שמתפלל השמונה-עשרה שלש פעמים בכל יום, אלא כמה פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב"
(רבינו החפץ חיים, לקוטי אמרים י, עמ' מ"ז)

"כיון שמרבה בתחנונים אני עושה חסד עימו"

"אין הקדוש ברוך הוא חפץ לחייב כל בריה, אלא מבקש שיתפללו לפניו ויקבלם. ואפילו אין אדם כדאי להיענות בתפילתו ולעשות עמו חסד, כיון שמתפלל ומרבה בתחנונים, אני עושה חסד עמו"
(מדרש תנחומא, וישלח ט, וירא א)

כל יום צריך להודות ולשבח

"ועל זה תקנו חז"ל לומר בכל יום מזמור לתודה כי בכל יום ויום אנו צריכין ליתן שבח והודיה על ניסים ונפלאות שיש לנו בגלות המר הזה, ועל כן באמרו מזמור לתודה הוא יוצא ידי חובת הבאת תודה כי אין אדם מרגיש בניסו בכל יום"
(קב הישר פרק ח)

תפילה מתוך צער

"ותבוא אליך תפילתו אל היכל קדשך" (יונה ב,ח) – הבטיח הנביא, שהתפילה שהיא מתוך הצער ועטיפת הנפש, היא הנכנסת לפניו אל היכל קדשו יתברך" (רבינו בחיי, שמות)


רוצים לקבל תזכורת לפני ימים מיוחדים לתפילה?
בחרו את הערוץ הנוח לכם והצטרפו:
קבוצת 'המפיצים של תפילה' בוואטסאפ
ערוץ הוואטסאפ של תפילה
» המפיצים של תפילה בטלגרם


בואו לקרוא סיפורי צדיקים מרתקים
 לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Scroll to Top