סדר פיטום הקטורת

תפילה לזמן מגיפה מרבינו ה'פלא יועץ', לאמרה לפני אמירת סדר פיטום הקטורת

רִבּוֹן הָעוֹלָמִים, הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְפָנֶיךָ בְּבשֶׁת פָּנִים, כִּי יָדַעְנוּ חֶרְפָּתֵנוּ וּבָשְׁתֵּנוּ וּכְלִמָּתֵנוּ, כִּי דַּלּוֹנוּ מְאֹד, וְחָסַרְנוּ כָּל טוּב. אֵין לָנוּ פֶּה לְהָשִׁיב וְלֹא מֵצַח לְהָרִים רֹאשׁ, וִירֵאִים וַחֲרֵדִים אֲנַחְנוּ מֵאֵימַת דִּינְךָ הַצֶּדֶק, דְּלָא יוֹקִיד עָלְמָא בְּשִׁלְהוֹבוֹהִי דְּצֶדֶק. כִּי שָׁמַעְנוּ וְתִרְגַּז בִּטְנֵנוּ עַל כִּי יָצָא הַקֶּצֶף, הֵחֵל הַנֶּגֶף. לִבֵּנוּ יָחִיל בְּקִרְבֵּנוּ וְאֵימוֹת מָוֶת נָפְלוּ עָלֵינוּ. וַאֲנַחְנוּ לֹא נֵדַע מַה נַּעֲשֶׂה, וּבַמֶּה נְקַדֵּם פָּנֶיךָ, וּמָה רְפוּאָה נְבַקֵּשׁ, כִּי אֵין אֲנַחְנוּ יוֹדְעִים לַעֲתֹר וּלְרַצּוֹת לְפָנֶיךָ. וְהֵנָּה מִתּוֹרָתְךָ תְּלַמְּדֵנוּ גֹּדֶל סְגֻלַּת מַעֲשֵׂה הַקְּטֹרֶת כִּי רַבָּה לַעֲצֹר הַמַּגֵּפָה וְהַמַּשְׁחִית. וְעַתָּה בַּעֲוֹנֹתֵינוּ, אֵין לָנוּ לֹא מִקְדָּשׁ, וְלֹא מִזְבֵּחַ, וְלֹא כֹּהֵן שֶׁיְּכַפֵּר בַּעֲדֵנוּ. זֹאת נֶחָמָתֵנוּ, כִּי אַתָּה אָמַרְתָּ 'וּנְשַׁלְּמָהּ פָּרִים שְׂפָתֵינוּ'.

וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁיְּהֵא שִׂיחַ שִׂפְתוֹתֵינוּ בְּתוֹרַת מַעֲשֵׂה הַקָּרְבָּנוֹת חָשׁוּב וּמְקֻבָּל וּמְרֻצֶּה לְפָנֶיךָ כְּאִלּוּ הִקְטַרְנוּ קְטֹרֶת הַסַּמִּים עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ, וְתִרְצֵנוּ וּתְבַטֵּל מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּכָל מָקוֹם שֶׁהֵם כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת וּמַשְׁחִית וּמַגֵּפָה. שְׁבֹר וְהָסֵר הַשָּׂטָן מִלְּפָנֵינוּ וּמֵאַחֲרֵינוּ, וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנוּ.

אֵל מָלֵא רַחֲמִים, יֶהֱמוּ נָא רַחֲמֶיךָ עָלֵינוּ, עֲשֵׂה עִמָּנוּ צְדָקָה וְחֶסֶד לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל, וְהָסֵר מִמֶּנּוּ מַכַּת הַמָּוֶת כִּי רַחוּם אָתָּה. וּבְרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תַּחְפֹּץ בָּנוּ וְתִרְצֵנוּ. עֲשֵׂה לְמַעַן אֲבוֹתֵינוּ הַקְּדוֹשִׁים, אַבְרָהָם יִצְחָק וְיִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ, וּלְמַעַן מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, יוֹסֵף וְדָוִד, וּלְמַעַן כָּל הַצַּדִּיקִים וְהַחֲסִידִים זְכוּתָם יָגֵן עָלֵינוּ, וְהֵם יָלִיצוּ טוֹב בַּעֲדֵנוּ, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.

יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי:

סדר פיטום הקטורת

אַתָּה הוּא יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁהִקְטִירוּ אֲבוֹתֵינוּ לְפָנֶיךָ אֶת קְטֹרֶת הַסַּמִּים, בִּזְמַן שֶׁבֵּית הַמִּקְדָּשׁ הָיָה קַיָּם, כַּאֲשֶׁר צִוִּיתָ אוֹתָם עַל יַד מֹשֶׁה נְבִיאֶךָ, כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתֶךָ:

וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל מֹשֶׁה, קַח לְךָ סַמִּים: נָטָף, וּשְׁחֵלֶת, וְחֶלְבְּנָה, סַמִּים. וּלְבֹנָה זַכָּה, בַּד בְּבַד יִהְיֶה: וְעָשִׂיתָ אֹתָהּ קְטֹרֶת, רֹקַח מַעֲשֵׂה רוֹקֵחַ, מְמֻלָּח טָהוֹר קֹדֶשׁ: וְשָׁחַקְתָּ מִמֶּנָּה הָדֵק, וְנָתַתָּה מִמֶּנָּה לִפְנֵי הָעֵדֻת בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֲשֶׁר אִוָּעֵד לְךָ שָׁמָּה, קֹדֶשׁ קָדָשִׁים תִּהְיֶה לָכֶם: וְנֶאֱמַר, וְהִקְטִיר עָלָיו אַהֲרֹן קְטֹרֶת סַמִּים בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר, בְּהֵיטִיבוֹ אֶת הַנֵּרוֹת יַקְטִירֶנָּה: וּבְהַעֲלֹת אַהֲרֹן אֶת הַנֵּרוֹת בֵּין הָעַרְבַּיִם יַקְטִירֶנָּה, קְטֹרֶת תָּמִיד לִפְנֵי יְהֹוָה לְדֹרֹתֵיכֶם.

תָּנוּ רַבָּנָן, פִּטּוּם הַקְּטֹרֶת כֵּיצַד: שְׁלשׁ מֵאוֹת וְשִׁשִּׁים וּשְׁמוֹנָה מָנִים הָיוּ בָהּ. שְׁלשׁ מֵאוֹת וְשִׁשִּׁים וַחֲמִשָּׁה כְּמִנְיַן יְמוֹת הַחַמָּה, מָנֶה לְכָל יוֹם, פְּרַס בְּשַׁחֲרִית, וּפְרַס בֵּין הָעַרְבָּיִם, וּשְׁלשָׁה מָנִים יְתֵרִים, שֶׁמֵּהֶם מַכְנִיס כֹּהֵן גָּדוֹל מְלֹא חָפְנָיו בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, וּמַחֲזִירָן לְמַכְתֶּשֶׁת בְּעֶרֶב יוֹם הַכִּפּוּרִים, וְשׁוֹחֲקָן יָפָה יָפָה כְּדֵי שֶׁתְּהֵא דַקָּה מִן הַדַּקָּה. וְאַחַד עָשָׂר סַמְּמָנִין הָיוּ בָהּ. וְאֵלּוּ הֵן: הַצֳּרִי, וְהַצִּפֹּרֶן, הַחֶלְבְּנָה, וְהַלְּבוֹנָה, מִשְׁקַל שִׁבְעִים שִׁבְעִים מָנֶה, מוֹר, וּקְצִיעָה, שִׁבֹּלֶת נֵרְדְּ, וְכַרְכֹּם, מִשְׁקַל שִׁשָּׁה עָשָׂר שִׁשָּׁה עָשָׂר מָנֶה, הַקֹּשְׁטְ שְׁנֵים עָשָׂר, וְקִלּוּפָה שְׁלשָׁה, וְקִנָּמוֹן תִּשְׁעָה, בֹּרִית כַּרְשִׁינָה תִּשְׁעָה קַבִּין, יֵין קַפְרִיסִין סְאִין תְּלָתָא וְקַבִּין תְּלָתָא, וְאִם לֹא מָצָא יֵין קַפְרִיסִין מֵבִיא חֲמַר חִוַּרְיָן עַתִּיק, מֶלַח סְדוֹמִית רוֹבַע, מַעֲלֶה עָשָׁן, כָּל שֶׁהוּא. רַבִּי נָתָן הַבַּבְלִי אוֹמֵר: אַף כִּפַּת הַיַּרְדֵּן כָּל שֶׁהִיא, וְאִם נָתַן בָּהּ דְּבַשׁ פְּסָלָהּ, וְאִם חִסַּר אֶחָד מִכָּל סַּמָנֶיהָ חַיָּב מִיתָה

רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר: הַצֳּרִי אֵינוֹ אֶלָּא שְׂרָף הַנּוֹטֵף מֵעֲצֵי הַקְּטָף. בֹּרִית כַּרְשִׁינָה לָמָה הִיא בָאָה, כְּדֵי לְיַפּוֹת בָּהּ אֶת הַצִּפֹּרֶן, כְּדֵי שֶׁתְּהֵא נָאָה. יֵין קַפְרִיסִין לָמָה הוּא בָא כְּדֵי לִשְׁרוֹת בּוֹ אֶת הַצִּפֹּרֶן כְּדֵי שֶׁתְּהֵא עַזָּה, וַהֲלֹא מֵי רַגְלַיִם יָפִין לָהּ, אֶלָּא שֶׁאֵין מַכְנִיסִין מֵי רַגְלַיִם בַּמִּקְדָּשׁ מִפְּנֵי הַכָּבוֹד.

תַּנְיָא רַבִּי נָתָן אוֹמֵר: כְּשֶׁהוּא שׁוֹחֵק, אוֹמֵר: הָדֵק הֵיטֵב, הֵיטֵב הָדֵק, מִפְּנֵי שֶׁהַקּוֹל יָפֶה לַבְּשָׂמִים. פִּטְּמָהּ לַחֲצָאִין, כְּשֵׁרָה, לִשְׁלִישׁ וְלִרְבִיעַ, לֹא שָׁמַעְנוּ: אָמַר רַבִּי יְהוּדָה זֶה הַכְּלָל, אִם כְּמִדָּתָהּ כְּשֵׁרָה לַחֲצָאִין. וְאִם חִסַּר אַחַת מִכָּל סַמָנֶיהָ חַיָּב מִיתָה.

תַּנְיָא בַּר קַפָּרָא אוֹמֵר, אַחַת לְשִׁשִּׁים אוֹ לְשִׁבְעִים שָׁנָה הָיְתָה בָאָה שֶׁל שִׁירַיִם לַחֲצָאִין: וְעוֹד תָּנֵי בַר קַפָּרָא, אִלּוּ הָיָה נוֹתֵן בָּהּ קוֹרְטוֹב שֶׁל דְּבַשׁ, אֵין אָדָם יָכוֹל לַעֲמוֹד מִפְּנֵי רֵיחָהּ, וְלָמָה אֵין מְעָרְבִין בָּהּ דְּבַשׁ, מִפְּנֵי שֶׁהַתּוֹרָה אָמְרָה, כִּי כָל שְׂאֹר וְכָל דְּבַשׁ לֹא תַקְטִירוּ מִמֶּנּוּ אִשֶּׁה לַיהֹוָה.

(ג"פ) יְהֹוָה צְבָאוֹת עִמָּנוּ, מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה.

(ג"פ) יְהֹוָה צְבָאוֹת, אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ.

(ג"פ) יְהֹוָה הוֹשִׁיעָה, הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה: וְעָרְבָה לַיהֹוָה מִנְחַת יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם כִּימֵי עוֹלָם וּכְשָׁנִים קַדְמֹנִיּוֹת.

גולשים התעניינו גם ב:

רוצים לקבל תזכורת לפני ימים מיוחדים לתפילה?
לחצו והצטרפו בוואטסאפ:
קבוצה 1 | קבוצה 2 קבוצה 3קבוצה 4 
קבוצה 5 | קבוצה 6 | קבוצה 7 | קבוצה 8
קבוצה 9 | קבוצה 10 | קבוצה 11 | קבוצה 12
המפיצים של תפילה בטלגרם בואו לקרוא סיפורי צדיקים מרתקים - לחצו כאן

4 תגובות בנושא סדר פיטום הקטורת

  1. מאת ישראל מחר‏:

    פשוט עם ישראל חייב להבין
    זה עובד ובכל התחומים
    כלכלית ושמירה מבורא עולם
    מאה אחוז
    אבל הוא גם מלמד אותנו להיות אנשים טובים יותר
    עובד מאה אחוז

  2. מאת גבריאל שמש‏:

    תפילה לאחר אמירת הקטורת
    יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה יאהדונהי אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁבִּזְכוּת קְרִיאַת פִּיטּוּם הַקְּטוֹרֶת וּבִזְכוּת פְּסוּקָיו וְתֵיבוֹתָיו וְאוֹתִיּוֹתָיו וּטְעָמָיו וּנְקוּדוֹתָיו וְשֵׁמוֹת הַיּוֹצְאִים מִמֶּנּוּ מר"ת וס"ת וְחִילּוּפֵי תֵּיבוֹת, שֶׁיִּכְבְּשׁוּ רַחֲמֶיךָ אֶת כַּעַסְךָ מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל יִשְׂרָאֵל אַחֵינוּ, וְתִתְנַהֵג עִימָּנוּ יְהֹוָה יאהדונהי אֱלֹהֵינוּ בְּמִידַּת הַחֶסֶד וּבְמִידַּת הָרַחֲמִים, וְתִכָּנֵס לָנוּ לִפְנִים מִשּׁוּרַת הַדִּין, וּבְטוּבְךָ הַגָּדוֹל יָשׁוּב חֲרוֹן אַפֵּךְ מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וּרְאֵה בְּעֵין חֶמְלָתְךָ צָרַת גּוּפֵינוּ מוֹכִים וּמְעוּנִים, וּשְׁלַח רְפוּאָה שְׁלֵמָה לְחוֹלֵי עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וּבְכֹחַ שֵׁם (נֻגִפֵ) אֱמוֹר לְמַלְאָךְ הַמַּשְׁחִית לְבַל יָבוֹא אֶל בָּתֵּינוּ לִנְגּוֹף עוֹד, וַאֲשֶּׁר כְּבָר הָיוּ מְאוֹרֵי אוֹר אַרְבָּעָה מִילּוּיָם (דעס"מב) שֶׁהֵם מִסְפַּר נג"ף עִם אַרְבָּעָה כַּלְלוֹתֵיהֶם, וּבִסְגוּלַת לִימּוּדֵנוּ בְּפִיטּוּם הַקְּטוֹרֶת יִהְיוּ לִמְאוֹרוֹת (עס"מב) וַיָּשִׂימוּ מַר לְמָתוֹק בְּכֹחַ שֵׁם (נֵעֲוְרִיִרָוְ"ן) וּבַכֹּחַ אֵלּוּ הַשֵּׁמוֹת (רו"טא יו"הך כל"ך צמר"כד) צַוֵּה לְמַלְאָכֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים הַמְמֻונִּים עַל הַשְּׁמִירָה שֶׁיִּשְׁמְרוּ וְיִמָּלְטוּ לָנוּ וּלְכֹל יִשְׂרָאֵל אַחֵינוּ מִדֶּבֶר וּמִמַּגֵּפָה וּמִכָּל דָּבָר רַע, וּשְׁמוֹר צֵאתֵנוּ וּבוֹאֵנוּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם. וּבְכֹחַ שֵׁם (קְרְעְ"שְטְןְ) וְחִילּוּפוֹ שֶׁהוּא שם (דְגְזְ"בְנְטְ) תִּקְרַע רוֹעַ גְּזַר דִּינֵנוּ, וּבִסְגוּלַת (מֳטֳטֳרֳרֳןֳ) וְחִילּוּפוֹ שֶׁהוּא שֶׁםַּ (יְנְנְגְפְטְ) תַּכְרִית וְתַשְׁמִיד כֹּל הַמַּשְׁחִיתִים וְכֹל הַמְּקַטְרְגִים כְּאַרְיֵה תִּשְׁאַג לְעֻמָּתָם שֶׁלֹּא יִגְּעוּ בָּנוּ וּבְמַלְבּוּשֵׁנוּ וְהָיוּ לִמְאוֹרוֹת אַרְבַּע אוֹתִיּוֹת שִׁמְךָ הַגָּדוֹל (יֲהֲוֲהֲ) וּבְכֵן יַעֲלוּ כֹּל נִיצוֹצוֹת הַקְּדוֹשָׁה אֲשֶׁר בְּתוֹךְ הַקָּלִי', וְאֶל מָקוֹם קָדוֹשׁ יְהַלְּכוּ וְנִישְׁאָרִים הַקָּלִי' פְּגָרִים מֵתִים, וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרְרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ. וּתְקַיֵּם בָּנוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: וְנָתַתִּי שָׁלוֹם (יסוד) בָּאָרֶץ (מלכות) וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד (מהחיצונים), וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה (לילית) מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב (של ס"מ) לֹא תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי.

  3. מאת גבריאל שמש‏:

    גודל מעלת אמירת הקטורת
    הרחבת הלב
    קטרת = ק'-קדושה, ט'-טהרה, ר'-רחמים, ת'-תקוה (מדרש תנחומא). ע"פ המדרש, יש סודות עמוקים בפרשת הקטורת ויכולתה להציל חיים ולה סגולות רבות.
    בזוהר שבחו מאוד את מעלת אמירת פיטום הקטורת, שעל ידה ניצלים מכל מיני פורענויות. ויש אומרים שצריך להזהר מאוד שלא להשמיט אף סממן מהקטורת. מעלה גדולה היתה לקטורת שהיתה תרופה מאירה לטהר הבריות מן החטא. שכל מי שהיה מריח בריח הקטורת בשעה שהיו מקטירים אותה על גבי המזבח, היה מתעורר לבו לתשובה שלמה והיה לבו נטהר מכל הרהור רע ומטומאת היצר הרע. וכמו הציץ שהיה חרות עליו שם הקב"ה, שכל המסתכל בו היה מקבל יראה גדולה בליבו, והיה חוזר בתשובה שלמה, כך היה בכל מי שהיה מריח בריח הקטורת בשעת הקטרתה. וכן היתה שוברת את הסט"א שלא היה יכול לדבר רע על ישראל, ולכן נקרא מזבח מקטר קטורת אע"פ שלא הקריבו עליו שום קרבן אלא הקטורת היתה שוברת ומכניע את הסטרא אחרא. ולכן נקרא המקום מזבח שבו היה נזבח הסט"א
    אמר רבי שמעון בר יוחאי, אילו ידעו הבריות כמה גדולה מעלת פיטום הקטורת היו מעטרים אותה ושמים אותה על הראש כעטרת של זהב. משה רבינו בכבודו ובעצמו קיבל אותה מפי מלאך המוות עצמו, כשעלה לשמים לקבל את התורה הקדושה. וזה לשון הזוהר (פרשת ויקהל דף רי"ט ע"א) אמר רבי שמעון בר יוחאי אם בני אדם היו יודעים כמה עליון הוא מעשה הקטורת לפני הקב"ה – היו לוקחים כל מילה ומילה ממנה ושמים אותה ככתר של זהב, ואם יקרא את פרשת הקטורת בכל יום ויכוין בה – יש לו חלק בעולם הזה ובעולם הבא, ויסלק המוות ממנו ומהעולם, וינצל מכל דינים של העולם ומכל רע ומדין של גיהנום ומדינים של מלכויות אחרות. ועוד כתב הזוהר (פרשת וירא דף ק' ע"א) אמר רבי כרוספדאי האי מאן דמדכר בפומיה בבתי כנסיות ובבתי מדרשות עניינא דקרבנא ותקרובתא ויכון בהון, ברית כרותה היא דמלאכין דמדכרי חובה לאבאשא ליה לא יכלי למעבד ליה אלא טיבו.

  4. מאת אסתר‏:

    שמחתי חקרא ההקדמה לפיטום הקטורת. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.