מה רוצים מראש הממשלה?

הימים ימים עצובים, על זה אין וויכוח. אני מחפש אנשים שמחים, בודק, מציץ… לא, ממש לא מצאתי. אולי זה החום המעיק, אולי. והנה נכנס חודש אב, כבר ממש חנוק בלב, אפילו העיניים דומעות פה ושם. החיים אינם מספקים כפי שהיו פעם, ההספק אינו משביע רצון, המשכורת אינה מספיקה אפילו בשביל השבוע השני של החודש.

אז כל זה הביא את העם לצאת לכיכרות. מה הם רוצים? על מה הם מפגינים? בעצם הם דורשים שראש הממשלה ואולי שריו וסגניו, יביא להם סיפוק לחיים האפרוריים, אולי יפרנס אותם במפעל שסבו הקים, אולי יתן להם תרומות חודשיות, מה בדיוק הם רוצים מראש הממשלה?

נכון, הדיור מציק, והיוקר מאמיר, החום במרכז נוראי, וכבר זמן שאבדה לנו תחושת השליחות והסיפוק, ואמנם הממשלה והעומד בראשה חייבים לעשות משהו בענין ויש מצבים המצדיקים ואף מחייבים יציאה לכיכרות הערים, על מנת להביע זעם, מחאה וזעקה לשינוי, אולם מוזר, במידה מסוימת, כי האצבע המאשימה מופנית אך ורק כלפיהם, כאילו יש בידם איזה פתרון של קסם לענין…

אנו כיהודים מאמינים, אנו שמודרכים על פי התורה, אנו שמחפשים את התשובה לחוסר הסיפוק בדברי השם; עבורנו ימים אלו מראש חודש אב עד ליום העצוב ביותר תשעה בחודש אב, יודעים ומכירים כי חוסר הסיפוק, התסכול והמרירות המקבלים ביטוי בימים אלו, בכיכרות הערים, באוהלים ובגיבוי מלא של כלי התקשורת, אנו יודעים כי הסיבה האמיתית לכך, הוא הנפש היהודית ההומה, המשתוקקת לסיפוק של הנשמה, להכרת אלוקיה.

עבורינו זו התגשמות הנבואה – הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ לֹא רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא צָמָא לַמַּיִם כִּי אִם לִשְׁמֹעַ אֵת דִּבְרֵי אד-ני.


רוצים לקבל תזכורת לפני ימים מיוחדים לתפילה?
בחרו את הערוץ הנוח לכם והצטרפו:
קבוצת 'המפיצים של תפילה' בוואטסאפ
ערוץ הוואטסאפ של תפילה
» המפיצים של תפילה בטלגרם


בואו לקרוא סיפורי צדיקים מרתקים
 לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Scroll to Top