לקט: גודל מעלת התפילה (ה)

"לכל אדם אשר יקרא!"

"לאו דווקא עונה ה' לצדיקים הגדולים, ולאו דווקא בצרות הגדולות, אלא אפילו לכל אדם אשר יקרא בשם ה', ככתוב 'כל אשר יקרא בשם ה' ימלט', ומכל צרה, אפילו קטנה, ימלטהו ויעלה אותו מיד" (מראה הפנים על הירושלמי, ברכות)

"יהא ליבך שמח עליך"

"אמר רבי איבו: בשעה שאתה עומד להתפלל, יהא ליבך שמח עליך, שהנך עומד להתפלל לפני אלקים, שאין כיוצא בו!" (מדרש שוחר טוב על תהלים, ק)

"כאשר ידבר איש אל רעהו"

"מי שהוא בעל שכל נבון, במעט התבוננות ושימת לב יוכל לקבוע בליבו אמיתות הדבר, איך הוא בא ונושא ונותן ממש עם ה' יתברך, ולפניו הוא מתחנן, ומאיתו הוא מבקש, והוא יתברך שמו מאזין לו ומקשיב לדבריו, כאשר ידבר איש אל רעהו ורעהו שומע ומקשיב אליו" (הרמח"ל, מסילת ישרים י"ט)

"ידבק עצמו בספר תהלים"

"מי שנפשו חשקה לדבקה בה' יתברך בשבחיו, אז ידבק עצמו בספר תהלים. ואשרי האיש אשר אומר תהלים בשירה ובזמרה ובשמיה ובכוונת הלב" (השל"ה הקדוש, מסכת תמיד נר מצוה)

"עיקר מלחמת היצר היא על התפילה"

"ועוד זאת ידעו בני עמנו, כי עיקר מלחמת היצר היא על התפילה. כי גם אם ירבה האדם לעסוק בתורה ומצוות, ולגמול חסד בגופו וממונו, ולהחזיק יד עני ואביון, על כל זה לא ישים היצר בהם את כל תוקף מלחמתו [כי אם על התפילה]!"
(מאור ושמש, פרשת כי תצא)

"כשהם עומדים ומרבים בתחנונים – אני נזקק להם!"

אמר הקדוש ברוך הוא: "כשאני רואה בני אדם שאין בהם שבח תורה ומעשים טובים, לא במעשי ידיהם ולא במעשה אבותיהם, רק שהם עומדים ומרבים בתחנונים לפני – אני נזקק להם!" (תנא דבי אליהו)

"אשרי למי שמתפלל בדמע"

"אשרי למי שמתפלל בדמע ולב נשבר ונדכה, כי לא ישוב ריקם! ועל מה נבטח, ומה יגן בעדינו, אם לא תפילה ובקשה מקירות הלב!" (יערות דבש)

"הוי מקדים ומתפלל!"

"אמר רבי אלעזר: לא תהא בוסר בשעת הרווחה שלא להתפלל. אמר הקב"ה: כשם שאני זקוק להוריד גשמים וטללים ולגדל צמחים להחיות הבריות, כך תהא זקוק להתפלל לפני ולברך אותי מעין מעשי, ולא תאמר 'אני בריוח, מה אני מתפלל', וכשתגיע לך צרה תבוא ותתפלל, אלא עד שלא תבוא לך הצרה – הוי מקדים ומתפלל!" (מדרש תנחומא, מקץ י)


רוצים לקבל תזכורת לפני ימים מיוחדים לתפילה?
בחרו את הערוץ הנוח לכם והצטרפו:
קבוצת 'המפיצים של תפילה' בוואטסאפ
ערוץ הוואטסאפ של תפילה
» המפיצים של תפילה בטלגרם


בואו לקרוא סיפורי צדיקים מרתקים
 לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Scroll to Top