פרשת המן כסגולה לפרנסה

מאמר קצר על המקורות לאמירת פרשת המן כסגולה לפרנסה, ובפרט ביום שלישי בשבוע שקוראים בו את פרשת בשלח.

מרן המחבר כותב בשולחן ערוך (או"ח, א,ה) "טוב לומר פרשת העקידה ופרשת המן" ובחיבורו 'בית יוסף' (על ארבעה טורים) כתב שהסיבה לכך היא "כדי שיאמין שכל מזונותיו באין לו בהשגחה". רבינו בחיי מחזק את ענין זה וכותב "וקבלה ביד חכמים, כי כל האומר פרשת המן בכל יום, מובטח לו שלא יבוא לעולם לידי חסרון מזונות". ועל דברים אלו מוסעיך רבי שמשון ב"ר צדוק (תשב"ץ הקטן רנ"ו) "ואני ערב בדבר".
מקור קדום להבטחה זו מביא ה"פרישה" (או"ח א,ה) בשם הירושלמי: "זו לשון מורי: בירושלמי דברכות איתא: כל האומר פרשת המן בכל יום מובטח לו שלא יתמעטו מזונותיו", (אולם נוסח זה אינו מופיע בגרסאות התלמוד הירושלמי המצויות אצלינו.) גם בספר "נוהג כצאן יוסף" (דיני הנהגת כל יום סעיף ל"ד) הביא המחבר מ"ספר הישר" (רבינו תם) "מובא שהאומר פרשת המן בכל יום שניים מקרא ואחד תרגום, מובטח לו שלא יחסרו מזונותיו".

אמירת פרשת המן ביום שלישי בשבוע שקוראים בו פרשת בשלח, הפכה סגולה מקובלת ושגורה בפי כל, בשמו של הרה"ק רבי מנחם מנדל מרימנוב.
ואם כי בלוח דבר בעיתו כתב שלא הביא סגולה זו משום שלא נודע לו מקורה וגם יהודים יוצאי רימנוב אמרו שמעולם לא שמעו עליה, גם לא לפני מלחמת העולם השניה, וגם בספר 'ילקוט מנחם' שהוא ליקוט דברי תורתו ושיחותיו של הרה"ק מרימנוב לא הובאה סגולה זו, הרי שבמהדורת 'ילקוט מנחם' תשנ"א (בהוספות ומילואים) מובא כי המקור לכך הוא הרה"ק רבי שלום מסטרופקוב, שהיה רגיל לומר זאת בשם הרה"ק מרימנוב, כי אמירת פרשת המן שניים מקרא ואחד תרגום ביום שלישי של פרשת בשלח, היא סגולה מיוחדת לפרנסה.

הרה"ק רבי מנחם מנדל מרימנוב נודע בכל שהיה דורש דברי תורה על פרשת המן, ובכך היה משפיע שפע לעולם, ובספר 'מנחם ציון' מובא כי "עשרים ושתיים שנה דרש מדי שבת בשבתו על פרשת המן".

אז זכרו את יום שלישי של פרשת בשלח ואמרו את פרשת המן, שניים מקרא ואחד תרגום – והמליצו גם לחבריכם, גם הם, אנחנו מניחים, צריכים פרנסה…

(המאמר מבוסס על מאמר שהתפרסם במוסף 'קולמוס' של עיתון משפחה, שבט תשע"ב)

 

לחצו כאן ואמרו את פרשת המן

 


רוצים לקבל תזכורת לפני ימים מיוחדים לתפילה?
בחרו את הערוץ הנוח לכם והצטרפו:
קבוצת 'המפיצים של תפילה' בוואטסאפ
ערוץ הוואטסאפ של תפילה
» המפיצים של תפילה בטלגרם


בואו לקרוא סיפורי צדיקים מרתקים
 לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Scroll to Top