56

תפילה לחנוכה

תפילה נפלאה שחיבר אחד מגדולי ישראל זצ"ל לחג החנוכה. אפשר לאמרה בכל יום ויום מימי החנוכה, בעת הדלקת נרות החנוכה – או במשך היום או הלילה.

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, חוּס וְרַחֵם עָלֵינוּ, וּתְזַכֵּנוּ לְקַבֵּל עָלֵינוּ קְדֻשַׁת יְמֵי הַחֲנֻכָּה בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה וּבְשִׂמְחָה אֲמִתִּית, וְלִזְכּוֹת לְהַדְלִיק בְּכָל יוֹם וְיוֹם נֵרוֹת שֶׁל חֲנֻכָּה כְּמוֹ שֶׁצִוּוּנוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, לְהַתְחִיל בְּיוֹם רִאשׁוֹן לְהַדְלִיק נֵר אֶחָד, וּלְהוֹסִיף בְּכָל יוֹם עוֹד נֵר אֶחָד, עַד גְּמַר שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה.

כִּי כְּבָר הוֹדַעְתָּנוּ עַל יְדֵי חֲכָמֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים, שֶׁעַל יְדֵי קְדֻשַׁת נֵרוֹת שֶׁל חֲנֻכָּה, עַל יְדֵי זֶה אָנוּ מַמְשִׁיכִים עַל עַצְמֵנוּ הַמְשָׁכוֹת הַשָּׂגוֹת אֶלֹקוּת עַל יְדֵי הַצִּמְצוּמִים, שֶׁמִּשָּׁם עִקָּר הַדְלָקַת כָּל הָאוֹרוֹת וְהַנֵּרוֹת דִּקְדוּשָׁה, בְּחִינַת "לְאַמְשָׁכָא מְשַׁח רְבוּת קוּדְשָׁא וּלְאַדְלָקָה בּוּצִינִין וּלְאַנְהָרָא שְׁרַגִין" וְנִזְכֶּה שֶׁיוּמְשַׁך עָלֵינוּ אוֹר שֶׁמֶן מִשְׁחַת קֹדֶשׁ בְּחִינַת תְּפִלִּין הַקְּדוֹשִׁים, לְהָאִיר עָלֵינוּ הֶאָרוֹת הַשָּׂגוֹת אֱלָהוּתְךָ בְּדֶרֶךְ נֵס וָפֶלֶא, לְהָאִיר וּלְהַדְלִיק הַנֵּרוֹת הַקְּדוֹשִׁים שֶׁבָּהֶם כְּלוּלִים כָּל הַיִחוּדִים וְהַמְשָׁכוֹת הַשָּׂגוֹת אֶלֹקוּת לְמַטָּה, אֲפִלּוּ לָנוּ כְּמוֹ שֶׁאֲנַחְנוּ מוּנָחִים בִּדְיוּטָא הַתַּחְתּוֹנָה מְאֹד שֶׁהִיא בְּחִינַת לְמַטָּה מֵעֲשָׂרָה.

וְעַל יְדֵי תִּיקוּנֵי הַנֵּס שֶׁל חֲנֻכָּה נִזְכֶּה גַּם אֲנַחְנוּ עַל יְדֵי כֹּחַ הַצַּדִּיקִים הַגְּדוֹלִים בְּמַעֲלָה, שֶׁהֵם מַמְשִׁיכִים עָלֵינוּ הַשָּׂגוֹת הָאוֹר הָעֶלְיוֹן הַזֶּה גַּם בִּמְקוֹמֵנוּ הַשָּׁפֵל, וִירַפְּאוּ אוֹתָנוּ מֵחֹלִי הַנֶּפֶשׁ שֶׁהִתְגַּבֵּר עָלֵינוּ עַד מְאֹד, אֲשֶׁר כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשֵׁנוּ וְהִגַּעְנוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת, כַּאֲשֶׁר אֲנַחְנוּ יוֹדְעִים בְּנַפְשֵׁנוּ הֵאַךְ נִתְגַבֵּר עָלֵינוּ חֹלִי הַנֶּפֶשׁ עַד מְאֹד, וּבְכָל יוֹם וְיוֹם נֶחֱלֶשֶׁת נַפְשֵׁנוּ עַל יְדֵי רִבּוּי עֲווֹנוֹתֵינוּ.

רַק אַתָּה בְּרַחְמֶיךָ הָרַבִּים זִכִּיתָנוּ בִּקְדֻשַׁת הַמִצְוָה הַנּוֹרָאָה הַזֹּאת שֶׁל הַדְלָקַת נֵרוֹת שֶׁל חֲנֻכָּה, שֶׁעַל יְדֵי מִצְוָה זוּ הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת מְאִירִים וּמַמְשִׁיכִים אוֹר הַשָּׂגוֹת אֱלָהוּתְךָ אֲפִלּוּ עָלֵינוּ הַחוֹלִים הַגְּדוֹלִים מְאֹד, וּמַמְשִׁיכִים אֵת הָאוֹר לְמַטָּה בְּעֹמֶק חֶשְׁכַת גּוּפֵנוּ מֵחֲמַת מַעֲשֵׂינוּ הָרָעִים, וּמְאִירִים עָלֵינוּ שֶׁנִּזְכֶּה לָשִׂים לִבֵּנוּ לְדִבְרֵיהֶם הַקְּדוֹשִׁים, אֲשֶׁר הֵם מְחַיִּים אוֹתָנוּ בְּדִבְרֵיהֶם, וּמַמְשִׁיכִים אוֹר הַקָּדוֹשׁ שֶׁל נֵר חֲנֻכָּה בְּעֹמֶק הַחֹשֶׁךְ, וְאֶזְכֶּה לְהַאֲמִין בָּזֶה וּלְקַיֵּם הַמִצְוָה הַזֹּאת בִּקְדֻשָּׁה, וּלְהַאֲמִין שֶׁבְּוַדַּאי אֶזְכֶּה לָצֵאת עַל יְדֵי הַמִצְוָה הַזֹּאת מֵחֹשֶׁךְ לְאוֹר גָּדוֹל עַל יְדֵי זְכוּת צַדִּיקֵי אֱמֶת הַמְּאִירִים לְאֶרֶץ וְלַדָּרִים עָלֶיהָ, וִיקוּיַם בִּי מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: "גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיְא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי, כִּי אֵשֵׁב בְּחֹשֶׁךְ ה' אוֹר לִי".

וְתִתֵּן בְּלֵב צַדִּיקֵי אֱמֶת שֶׁיְּרַחֲמוּ עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל, וִיקָרְבוּ אוֹתָנוּ בְּרַחֲמִים, וְיוֹרִידוּ אֶת עַצְמָם אֵלֵינוּ, וְיַמְשִׁיכוּ אֵת הָאוֹר הַקָּדוֹשׁ עָלֵינוּ, וִיגַלּוּ לָנוּ גַּם כֵּן הֶאָרוֹת הַשָּׂגוֹת אֱלָקוּתְךָ יִתְבָּרַךְ, וְיַעַסְקוּ בְּתִיקוּנֵנוּ וּבִרְפוּאוֹת נַפְשֵׁנוּ, וִיקַיְּמוּ מִצְוַת בִּקּוּר חוֹלִים בְּנַפְשֵׁנוּ, שֶׁיְּבַקְּרוּ אוֹתָנוּ בְּכָל יוֹם וְיוֹם, וִיְחַיוּ וְיָשִׁיבוּ נַפְשֵׁנוּ בְּכָל מִינֵי מַטְּעַמִים טוֹבִים, עַד שֶׁנִּזְכֶּה לָשׁוּב בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵּמָה לְקַבֵּל וּלְקַיֵּם כָּל הָעֵצוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת שֶׁהֵם נוֹתְנִים לָנוּ, וְהַכֹּל הוּא רְפוּאוֹת גְּדוֹלוֹת לְנַפְשֵׁנוּ, וְעַל יְדֵי זֶה נִזְכֶּה לְהָאִיר לְנַפְשֵׁנוּ גַּם כֵּן הֶאָרָה נִפְלָאָה הַשָּׂגַת אֶלֹקוּת, שֶׁזֶּה בְּחִינַת חֲנֻכָּה, וְנִזְכֶּה לְהַחֲיוֹת אֵת חָכְמָתֵנו בִּקְדֻשָּׁה, וּלְקַבֵּל חַיּוּת מֵאוֹר הַפָּנִים מִשִּׂמְחַת הַמִּצְווֹת שֶׁמִתְקַבֶּצֶת בְּשָׁלֹשׁ רְגָלִים, וְנִזְכֶּה לַחֲנֻכַּת בֵּיִת הַמִּקְדָּשׁ שֶׁשָּׁם אוֹר הַפָּנִים מֵאִיר. אוֹר פָּנֶיךָ עָלֵינוּ אָדוֹן נְשָּׂא, אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה, הֵאִירָה פָּנֶיךָ עַל עַבְדְּךָ הוֹשִׁיעֵנוּ בְּחַסְדֶּךָ, שֶׁנִּזְכֶּה עַל יְדֵי קְדֻשַׁת הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה לְהַמְשִׁיךְ אֵת אוֹר הַפָּנִים מִבֵּיִת הַמִּקְדָּשׁ לְהַחֲיוֹת אֵת הַמַּלְכוּת דִּקְדוּשָׁה, וְעַל יְדֵי זֶה נִזְכֶּה לְהַשִּׂיג הַשָּׂגוֹת אֶלָהוּתְךָ, פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדְּךָ וְלַמְדֵנִי אֶת חוּקֶיךָ, "וְיֵדַע כָּל פָּעוּל, כִּי אַתָּה פְּעַלְתּוֹ, וְיָבִין כָּל יְצוּר, כִּי אַתָּה יְצַרְתּוֹ, וְיֹּאמַר כָּל אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְּאַפּוֹ אֲדֹנָי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֶלֶךְ וּמַלְכוּתוֹ בְּכָל מָשָׁלָה"

וְזַכֵּנִי בְּרַחֱמֶיךָ הָרַבִּים לָתֵת צְדָקָה, וּבִפְרָט בִּימֵי הַחֲנֻכָּה, כְּדֵי שֶׁתָּאִיר פָּנֶיךָ בָּנוּ וְנִזְכֶּה לְקַבֵּל אוֹר פְּנֵי מֶלֶךְ חַיִּים עַל יְדֵי הַצְדָּקָה שְׁנִיתֵּן לַעֲנִיִּים שֶׁיָּבוֹאוּ לְבֵיתֵנוּ, וְעַל יְדֵי זֶה נִזְכֶּה לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקֵי אֱמֶּת, אֲשֶׁר הֵם מְגַלִּים וְעוֹשִׂים צִמְצוּמִים וְכֵלִים כְּאֵלֶּה, בְּאוֹפֶן שֶׁיְּכוֹלִים לְהָאִיר גַּם בְּנַפְשׁוֹתֵינוּ הָרְחוֹקוֹת מֵהַקְּדֻשָּׁה מְאֹד מְאֹד, עַד שֶׁאֵין רָאוּי מִן הַדִּין לְקָרְבֵנוּ, אַף עַל פִּי כֵן הֵם מוֹסְרִים נַפְשָׁם וְעוֹסְקִים כָּל יְמֵיהֶם לְרַחֵם עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל – אֲפִלּוּ עַל הָרְחוֹקִים, לְקָרְבָם לְהַשֵׁם יִתְבָּרַךְ, וּמְגַלִּים בְּכָל פַּעַם צִמְצוּמִים חֲדָשִׁים נִפְלָאִים בְּאוֹפֶן שֶׁיּוּכְלוּ לְהִתְקָרֵב כָּל מִי שֶׁיִּרְצֶה לְקָרֵב אֶת עַצְמוֹ אֶל הַקְּדֻשָּׁה. עַל כֵּן רַחֵם עָלֵינוּ, וְזַכֵּינוּ לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקִים כָּאֵלּוּ, וְאַתָּה תְּרַחֵם עָלֵינוּ וּתְבַטֵּל אֵת הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁנֶּעֶשְׂתָה בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ עַל אֵלּוּ הַצַּדִּיקִים שֶׁעוֹסְקִים בְּזֶה לְקָרְבֵנוּ, אֲשֶׁר בִּשְּׁבִיל זֶה יֵשׁ עֲלֵיהֶם מַחֲלֹקֶת אֲפִלּוּ מִצַּדִּיקֵי עוֹלָם, מֵחֲמַת שֶׁמִּדַּת הַדִּין מִתְלַבֶּשֶׁת בָּהֶם מֵחֲמַת תֹּקֶף קְדוּשָׁתָם שֶׁל אֵלּוּ הַצַּדִּיקִים, וְאֵינָם יְכוֹלִים לִסְבֹּל אֵת הָעוֹלָם הַזֶּה מֵחֲמַת עֲווֹנוֹתֵיהֶם וּמַעֲשֵׂיהֶם שֶׁל אֲנָשִׁים שֶׁאֵינָם הֲגוּנִים, וְאַף עַל פִּי שֶׁהָאֱמֶת הִיא כֵן, אֲבָל כְּבָר הוֹדַעְתָּנוּ שֶׁאֵין זֶה רְצוֹנְךָ הַטּוֹב לְרַחֵק, חַס וְשָׁלוֹם, אַדְּרַבָּה אַתָּה רוֹצֶה שֶׁיַּמְלִיצוּ טוֹב בַּעֲדֵנוּ תָּמִיד, אַף עַל פִּי שֶׁאֲנַחְנוּ כְּמוֹ שֶׁאֲנַחְנוּ – מְלֻכְלָכִים בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ, אַף עַל פִּי כֵן אַתָּה רוֹצֶה שֶׁיְּרַחֲמוּ עָלֵינוּ, אֲפִלּוּ עַל הַגְּרוּעִים שֶׁבַּגְרוּעִים, וְיַמְשִׁיכוּ וִיתַקְּנוּ תִּקּוּנִים, וְיַלְבִּישׁוּ אֵת הָאוֹר הַקָּדוֹשׁ בִּלְבוּשִׁים וְצִמְצוּמִים נִפְלָאִים כָּאֵלֶּה, עַד שֶׁמְּאִירִים גַּם בָּנוּ הָאוֹר הַקָּדוֹשׁ, וְכֵן מוֹסִיפִים בְּכָל יוֹם וָיוֹם לְהוֹסִיף אוֹר וּקְדֻשָּׁה לְמַטָּה בְּכָל יוֹם יוֹתֵר וְיוֹתֵר, וּמַעֲלִים בַּקֹדֶשׁ כָּל הַנְּפָשׁוֹת הַירוּדוֹת, וּמַכְנִיסִים בָּהֶן הַשָּׂגוֹת אֶלֹקוּת בְּצִמְצוּמִים קְדוֹשִׁים, עַד שֶׁיּוּכְלוּ לְהִתְרַפֵּא כָּל הַחוֹלִים שֶׁבְּעוֹלָם; עַל כֵן רַחֵם עָלֵינוּ וּבַּטֵל אֵת הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁעַל אֵלּוּ הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים, וְזַכֵּנִי לְהִתְקָרֵב אֲלֵיהֶם בֶּאֱמֶת, וְעַל יְדֵי זֶה יִבָּטְּלוּ מֵעָלֵינוּ כָּל הַחֲרָפוֹת וְהַבּוּשׁוֹת שֶׁבָּאוּ עָלֵינוּ מֵחֲמַת עֲווֹנוֹתֵינוּ, וְיַחֲזִירוּנוּ בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵּמָה וִיקָרְבוּנוּ לְהַשֵׁם יִתְבָּרֵךְ בֶּאֱמֶת.

אָבִי שֶׁבַּשָּׁמַיִם, הַרֵי עִקַּר רְצוֹנְךָ הוּא שֶׁיְּגַלּוּ בְּנֵי הָעוֹלָם אֶת אֱלוֹהוּתְךָ, וּבִּשְּׁבִיל זֶה בָּרָאתָ אֶת כָּל הָעוֹלָמוֹת, כְּדֵי שֶׁיַּכְנִיסוּ אוֹתְךָ דַּיְיקָא בְּזֶה הָעוֹלָם הַשָּׁפֵל עַל יְדֵי שֶׁיִּתְקָרְבוּ כָּל יִשְׂרָאֵל לַעֲבוֹדָתְךָ, "וְיַעֲשׂוּ כֻלָּם אֲגֻדָּה אֶחָת לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם" עַל כֵן אָנֹכִי מַפִּיל תְּחִינָתִי לְפָנֶיךָ, בַּעַל הָרַחֲמִים, שֶׁתְּגַלֶּה כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ עָלֵינוּ מְהֵרָה, וְהוֹפַע וְהִנָּשֵׂא עָלֵינוּ לְעֵינֵי כָּל חָי, וְתִרְפָּאֵנִי רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, "רְפָאֵנִי אֲדֹנָי וְאֵרָפֵא, הוֹשִׁיעֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה, כִּי תְהִלָּתִי אַתָּה" בָּרוּךְ אֲדֹנָי לְעוֹלָם, אָמֵן וְאָמֵן.

(תפילות הבוקר)

לחצו והורידו את ה תפילה לחנוכה (10363 downloads ) להדפסה ביתית


רוצים לקבל תזכורת לפני ימים מיוחדים לתפילה?
בחרו את הערוץ הנוח לכם והצטרפו:
קבוצת 'המפיצים של תפילה' בוואטסאפ
ערוץ הוואטסאפ של תפילה
» המפיצים של תפילה בטלגרם


בואו לקרוא סיפורי צדיקים מרתקים
 לחצו כאן

10 מחשבות על “תפילה לחנוכה”

  1. לתקון פגמי נפשו
    יסוד ושורש העבודה שער המפקד א': גודל מעלת נתינת הצדקה בשמונת ימי חנוכה אלו יותר מבכל השנה, הובא בספרים כי ימים אלו מסוגלים מאוד לתקון פגמי נפשו בנתינת הצדקה, וביחוד ללומדי תורה להחזיקם.
    "אמת ואמונה"
    יסוד ושורש העבודה, שער המפקד א': ובערבית של שמונת ימי חנוכה, בברכת "אמת ואמונה", כשיאמר: "מלכנו הגואלנו מכף כל העריצים" כו׳ עד "העושה לנו נסים ונקמה בפרעה", יתן במחשבתו הודאה פרטית לית״ש על מלחמות הגדולות ונפלאות שעשה בימים אלו ביוונים, ועל התשועה הגדולה הזאת בישראל שהרים קרן ישראל על כל שונאינו. וראוי לאדם מאוד לכוין כוונות אלו, לתת נחת רוח בזה ליוצרו ובוראו ית״ש ויתעלה זכרו לעד, ודי בהערה זו.

  2. ע"פ ה"בא"ח", "פלא יועץ", "משפט צדק", "בני יששכר", וה"חמדת ימים":
    לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְכִינְתֵּהּ (יאהדונהי), בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ (יאההויהה), וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ (איההיוהה), לְיַחֲדָא שֵׁם אוֹת יוֹ"ד וְאוֹת הֵ"א (או"א), בְּאוֹת וָא"ו וְאוֹת הֵ"א (זו"ן), בְּיִחוּדָא שְׁלִים (יהֹוָה) בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. לַאֲקָמָא שְׁכִינְתָּא מֵעַפְרָא וּלְעִלוּי שְׁכִינַת עֻזֵּנוּ, הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְקַיֵּם מִצְוַת הַדְלָקַת נֵרוֹת חֲנֻכָּה כְּמוֹ שֶׁתִּקְּנוּ לָנוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, עִם כָּל־הַמִּצְוֹת הַכְּלוּלוֹת בָּהּ, לְתַקֵּן אֶת־שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן, לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ וְלַעֲשׂוֹת רְצוֹן בּוֹרְאֵנוּ, וְיַעֲלֶה לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ כְּאִלּוּ כִּוַּנּוּ בּכָל־הַכַּוָּנוֹת הָֽרְאוּיוֹת לְכַוֵּן בְּמִצְוָה זוֹ.
    וּבִזְכוּת הַמִּצְוָה הַזֹּאת תְּזַכֵּנוּ לְנַצֵּחַ אֶת אוֹיְבֵינוּ וּלְנַצֵּחַ עַל מְלֶאכֶת בֵּית יְהֹוָה, וְגַלֵּה כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ עָלֵינוּ מְהֵרָה, מְלֹךְ עַל כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ בִּכְבוֹדֶךָ וְהִנָּשֵׂא עַל כָּל הָאָרֶץ בִּיקָרֶךָ וְהוֹפַע בַּהֲדַר גְּאוֹן עֻזֶּךָ עַל כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל אַרְצֶךָ, וְיֵדַע כָּל פָּעוּל כִּי אַתָּה פְעַלְתּוֹ וְיָבִין כָּל יְצִיר כִּי אַתָּה יְצַרְתּוֹ וְיֹאמַר כֹּל אֲשֶׁר נְשָׁמָה בְאַפּ"וֹ (בגי' חנוכ"ה) יְהֹוָ"ה אֱלֹהֵ"י יִשְׂרָאֵ"ל מֶלֶ"ךְ וּמַלְכוּת"וֹ בַּכּ"ל מָשָׁלָ"ה (בגי' כ"ו פעמים חנ"ה אותיות חנוכ"ה, ובגי' מתתיה"ו ב"ן יוחנ"ן כה"ן גדו"ל חשמנא"י ובני"ו). אָמֵן נֶצַח סֶלָה וָעֶד.
    יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁיִּהְיֶה עַתָּה עֵת רָצוֹן לְפָנֶיךָ לִהְיוֹת עוֹלָה מִצְוַת הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה כְּאִלּוּ הִשַּׂגְתִּי כָּל הַסּוֹדוֹת הַנּוֹרָאִים אֲשֶׁר הֵם חֲתוּמִים בָּהּ, וַתַּעֲלֶה לְפָנֶיךָ עִם כַּוָּנַת מַעֲשֵׂה מִצְוָה זֹאת הַנַּעֲשֵׂית עַל יְדֵי בְּנֵי יְדִידֶיךָ הַמְכֻוָּנִים כָּל שְׁמוֹתֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים הָרְאוּיִים לָבֹא בְּהַדְלָקָה זוֹ, הַמַּעֲלִים יִחוּד וְזִוֹג מִדּוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת הָעֶלְיוֹנוֹת, וּלְהָאִיר בִּשְׁכִינַת עֻזֵּךְ הַמְּאוֹרוֹת הַגְּדוֹלִים, וּמִשָּׁם יֻשְׁפַּע שֶׁפַע לִי אֲנִי עַבְדֶּךָ (פלוני בן פלונית) וּלְכָל הַנִּלְוִים אֵלַי, לָאוֹר בְּאוֹר הַחַיִּים "כִּי אַתָּה תָּאִיר נֵרִי יְהֹוָה אֱלֹהַי יַגִּיהַּ חָשְׁכִּי". שְׁלַח אוֹרֶךָ וַאֲמִתְּךָ הֵמָּה יַנְחוּנִי לְיִרְאָה וּלְאַהֲבָה אֶת שְׁמֶךָ וְלִלְמֹד וּלְלַמֵּד אֶת תוֹרָתֶךָ הַקְּדוֹשָׁה תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה בְּהַתְמָדָה גְּדוֹלָה וְלִכְבוֹד שִׁמְךָ יִתְבָּרַךְ וְיִתְעַלֶּה. וּבְכֹחַ סְגֻלַּת נֵר חֲנֻכָּה תֶחַכֵמֶּנֹו בְּאוֹר תוֹרָתֶךָ אָנוּ וְזַרְעֵנוּ וְזֶרַע זַרְעֵנוּ, וִיקֻיַּם בִּי מִקְרָא שֶׁכָּתוּב 'לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךְ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךְ אָמַר יְהֹוָה מֵעָתָּה וְעַד עוֹלָם', וַיִּהְיוּ זַרְעִי וְזֶרַע זַרְעִי תַּלְמִידֵי חֲכָמִים אֲהוּבִים לְמַעְלָה וְנֶחְמָדִים לְמַטֶּה, וַתֶּחֱזַק אֶת לְבָבָם לְתוֹרָה וַעֲבוֹדָה הַכֹּל כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב, וְאֶזְכֶּה לִרְאוֹת בָּנִים וּבְנֵי בָּנִים עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה וּבַמִּצְווֹת בֶּאֱמֶת. גָל עֵינֵינוּ וְנָבִיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֵךָ הַקְּדוֹשָׁה לְכַוֵון לַאֲמִתָּה שֶׁל תּוֹרָה וְסוֹדוֹתֶיהָ.
    וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵנוּ אֲנָשִׁים חֲכָמִים וִידוּעִים נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה לָדַעַת אֶת שְׁמֶךָ, וּבְּנֵצַח הוֹדְךָ הַרְאֵנוּ נִפְלָאוֹת וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים בְּהַעֲלוֹת אֶת הַנֵּרוֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה זָהָב כּוּלַּהּ וְגוֹלֶה עַל רֹאשָׁהּ וְשִׁבְעָה נֵרוֹתֶיהָ עָלֶיהָ שִׁבְעָה וְשִׁבְעָה מוּצָקוֹת לַנֵּרוֹת אֲשֶׁר עַל רֹאשָׁהּ, וּמֶלֶךְ בֵיוֹפיוֹ תֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ מֻכְתָּר בְּכֶתֶר כְּתָרִים וְהָיָה כָּל הָאָרֶץ שָׂפָה אַחַת לְכֻלָּם. וְלָנוּ בְּנֵי מְלָכִים בְּנֵי רָחֵל אִמֵּנוּ נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנָיִךְ יְהֹוָה "כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר", וְרָוֶה פְּנֵי תֵּבֵל מִדֶּשֶׁן בֵּיתְךָ וְנָחַ"ל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם.
    וּבִזְכוּת מַתִּתְיָהוּ כֹּהֵן גָּדוֹל וּבָנָיו הַרְאֵנוּ נִפְלָאוֹת, וּבְאֹרֶךְ נִרְאֶה אוֹר, וְטָהֵר אֶת לְבָבֵנוּ לַעֲבוֹדָתְךָ וְהַרְחִקְנוּ מִמִּדּוֹת רָעוֹת וּמַחְשָׁבוֹת זָרוּת, וְנִדְבַּק בְּךָ וּבְתוֹרָתְךָ, וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים בְּהַעֲלוֹתְךָ אֶת הַנֵּרוֹת, וְשָׁם נַעֲבָדְךָ בְּיִרְאָה כִּיְמֵי עוֹלָם וּכְשָׁנִים קַדְמוֹנִיּוֹת, וּבְכֹחַ סְגֻלַּת מִצְוַת הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה תְּזַכֵּנוּ לָנוּ וּלְזַרְעֵנוּ לְנֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר, וְיָאִירוּ וַיַּשְׁלִמוּ רמ"ח אֵיבְרֵי נַפְשֵׁנוּ רוּחֵנוּ ונִשְׁמָתֵנוּ, וְתִבְנֶה בֵּית הַמִּקְדָּשׁ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, וְשָׁם נַדְלִיק הַמְּנוֹרָה עַל יְדֵי כֹּהֲנֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים. וּכְשֵׁם שֶׁעָשִׂיתָ נִסִּים לַאֲבוֹתֵינוּ כֵּן עַתָּה הוֹשִׁיעֵנוּ וְקַבְּצֵנוּ וְהַצִּילֵנוּ מִן הַגּוֹיִם, לְהוֹדוֹת לִשְׁמֶךָ, לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ, אִם לֹא בִּזְכוּת – בְּרַחֲמִים, וּבְרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תַּחְפּוֹץ בָּנוּ וְתִרְצֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּונְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּונְנֵהוּ: (שתי פעמים) יִֽהְי֥וּ לְרָצ֨וֹן׀ אִמְרֵי־פִ֡י וְהֶגְי֣וֹן לִבִּ֣י לְפָנֶ֑יךָ יְ֝הוָ֗ה צוּרִ֥י וְגֹאֲלִֽי׃
    חנוכה בציון: ע"פ הקבלה בעת אמירת שלוש הברכות על הדלקת נרות חנוכה, נעשות פעולות נשגבות בשמים, ויחודים נפלאים מתקיימים בכל העולמות כולם. לכן יכין האדם את עצמו רוחנית ונפשית, שיהיה ראוי באותה שעה להמשיך כמה שיותר שפע גדול ונורא לכול העולמות, ובראש ובראשונה לנפשו רוחו ונשמתו.
    מהחברים – בברכה יש י"ג תיבין, נגד י"ג מכילין דרחמי…
    מאור ושמש, מקץ: ונראה דאיתא בכתבי האר"י ז"ל כוונה על הדלקת נר חנוכה, ובקצרה היא להדליק נר חנוכה ראשי תיבות נחל והוא ראשי תיבות נוצר חסד לאלפים שהוא מזלא עילאה, כידוע שיש מזל עליון ומזל תחתון ויכוון למשוך ממזלא עילאה לכנסת ישראל אור ושפע וכל מיני השפעות טובות.

  3. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁבִּזְכוּת יְמֵי הַחֲנֻכָּה וְהַנֵּרוֹת הַקְּדוֹשִׁים, נִזְכֶּה לָאוֹר הַגָּנוּז, וְכַאֲשֶׁר נַבִּיט בְּנֵרוֹת הַחֲנֻכָּה, כָּל הַפְּחָדִים יִסְתַּלְּקוּ מֵאִתָּנוּ, אָנָה ה' קָרְבֵנוּ לַעֲבוֹדָתְךָ, וַתִּפְקֹד אֶת כָּל עֲקָרִים וַעֲקָרוֹת עַמְּךָ בְּזֶרַע שֶׁל קָיְימָא, וְתֶן לָנוּ מְנוּחַת הַנֶּפֶשׁ, וְיִשּׁוּב הַדַּעַת כָּל הַחַיִּים, תֶּן לָנוּ עַיִן טוֹבָה, לִרְאוֹת טוֹב בְּעַצְמֵנוּ, לִרְאוֹת טוֹב בַּנִּסְיוֹנוֹת שֶׁלָּנוּ. זַכֵּה אוֹתָנוּ לְחַנֹוכִיָיָה יָפָה מִכֶּסֶף טָהוֹר, וְנִהְיֶה זְהִירִים בְּנֵרוֹת חֲנֻכָּה וְנֵרוֹת שַׁבָּת, וַנַּשִּׁים בָּהּ שֶׁמֶן זַיִת הָכִי מְשֻׁבָּח שֶׁיֵּשׁ, וְנַדְלִיק בַּזְּמַן, וּבַמָּקוֹם הַנָּכוֹן, בְּשִׂמְחָה וּבְהִתְלַהֲבוּת, בְּכָל פְּרָטֶיהָ וְדִקְדּוּקֶיהָ וְכַוָּנוֹתֶיהָ, וַנִּתְפַּלֵּל מֵעֹמֶק הַלֵּב בַּחֲצִי שָׁעָה הַקְּדוֹשָׁה – וּנְקַבֵּל אוֹר עָצוּם לְנִשְׁמָתֵנוּ. פֶּתַח אוֹצְרוֹת שָּׁמַיִם וְהוּרַד שֶׁפַע יְשׁוּעוֹת וְרַחֲמִים עָלֵנֹו וְעַל בְּנֵי מִשְׁפַּחְתֵּנוּ בְּרוּחָנִיּוּת וּבְגַשְׁמִיּוּת וַעֲשֵׂה עִמָּנוּ נֵס וָפֶלֶא, וְנִזְכֶּה לְחָכְמָה בִּינָה וְדַעַת וְזִכָּרוֹן גָּדוֹל, וּלְבָנִים שֶׁיָּצוּפוּ עַל פְּנֵי כוּלָּם, לְדוֹר יְשָׁרִים יְבוֹרָךְ תַּלְמִידֵי חֲכָמִים יְרֵאִים וּשְׁלֵמִים, וּבָנוֹת צְנוּעוֹת אוֹהֲבוֹת תּוֹרָה וְיִרְאַת שָׁמַיִם, וְנִנָּצֵל מֵאוֹיְבִים וְלִיסְטִים וּמְקַטְרְגִים, וּמְדִינָה שֶׁל גֵּיהִנֹּם, וְנָקוּם בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים, וְנִזְכֶּה לְנִסִּים וְנִפְלָאוֹת. זַכֵּנוּ לִשְׁמִירָה מֵעוֹלָה, וְסַלֵּק מֵעָלֵינוּ מַזִּיקִים מֵהַגּוּף וְהַנֶּפֶשׁ, עַיִן הָרַע וּפְחָדִים וּמִקְרִים רָעִים. אָנָה ה' זַכֵּה אֶת בְּנֵי וּבְנוֹת יִשְׂרָאֵל לְזִיווּגִים הֲגוּנִים וּכְשֵׁרִים מִיַּד שֶׁיַּגִּיעוּ לְפִרְקָם לְלֹא כָּל עִכּוּב כְּלָל (בפרט לפב"פ), וְשַׂמְּחֵם בְּבִנְיָן שָׁלֵם, וְיִזְכּוּ לְזֶרַע שֶׁל קָיְימָא, בָּנִים זְכָרִים, וְשֶׁיָּמוּלוּ אֶת בְּנָם בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי. וְתֶהה לָנוּ בִּרְכַּת פַּרְנָסָה טוֹבָה בְּרֶוַח וּבְקַלּוּת בִּקְדוּשָׁה וּבְטָהֳרָה כָּל הַחַיִּים, וְנִרְאֶה יְשׁוּעוֹת גְּדוֹלוֹת. וְנִתֵּן צְדָקָה לִשְׁמָהּ, לְלוֹמְדֵי תּוֹרָה לְתִקּוּן פְּגָמֵי הַנֶּפֶשׁ. וְעַל יְדֵי הִסְתַּכְּלוּת בְּנֵר חֲנֻכָּה נְקַדֵּשׁ אֶת הָעֵינַיִם וְנֵתָקֵן אֶת הַחֵטְא הַנּוֹרָא שֶׁל הִסְתַּכְּלוּת אֲסוּרָה, וְיִמָּשֵׁךְ מִמַּזָּלָא עִילָּאָה לִכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל אוֹר וְשֶׁפַע וְכָל מִינֵי הַשְׁפָּעוֹת טוֹבוֹת, וְנִזָּהֵר בְּאֲמִירַת הַהַלֵּל וְנֶאֱמַר אוֹתוֹ בְּכַוָּנָה וּבְשִׂמְחָה רַבָּה. וְתַשְׁאִיר הֶאָרָה וְהַשְׁפָּעָה עַל שְׁאֵר כָּל יְמוֹת הַשָּׁנָה. וְנִזְכֶּה לְהַשְׁגָּחָה לְנִסִּים וְנִפְלָאוֹת מֵעַל לַטֶּבַע. וְנִזְכֶּה לִקְנוֹת בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן שֶׁל חֲנֻכָּה אֶת הָעַלִיָּה שֶׁל זֹאת חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ, וְנִזְכֶּה בְּבִרְכַּת שָׁמַיִם עַד כְּדֵי שֶׁאֲנִי וְזַרְעִי אַחֲרַי יַרְבֶּה מָמוֹנָם וּרְכוּשָׁם, כְּדֵי לְהַסְפִּיק לַזְּקוּקִים לְכָךְ כָּל צָרְכֵיהֶם מֵעָתָּה וְעַד עוֹלָם, שֶׁפַע גָּדוֹל וּמְזוֹנֵי רְוִיחֵי שֶׁלֹּא יִפָּסֵק. זֶרַע שֶׁל קָיְימָא, וּבָנִים זְכָרִים. וּתְזַכֵּנוּ לְהִדַּבֵּק בְּךָ וּבְתוֹרָתְךָ תָּמִיד בְּמַחְשָׁבוֹת קְדוֹשׁוֹת וּטְהוֹרוֹת זַכּוּת וּנְקִיּוֹת וַנִּתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ כָּרָאוּי בְּכַוָּנַת הַלֵּב, לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמוֹר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּים אֶת כָּל דִּבְרֵי תוֹרָתֶךָ בְּאַהֲבָה. וְהָאֵר עֵינֵינוּ בְּתוֹרָתְךָ, וְדָבֵק לִבְנוֹ בְּמִצְוֹתֶיךָ, בְּשִׂמְחָה רַבָּה וּבִרְעוּתָא דְּלִבָּא. וְשֶׁהַשֵּׁם יְבָרֵךְ אוֹתָנוּ, לִפְתּוֹחַ אֶת הַלֵּב בַּתּוֹרָה וְיִרְאַת שָׁמַיִם טְהוֹרָה זִכָּרוֹן גָּדוֹל וְלָשׁוֹן לִמּוּדִים, בָּנֵי סְמִיכֵא, חַיֵּי אָרִיכֵא, מְזוֹנֵי רְוִיחֵי, בְּרִיּוֹת גּוּפָא, שֶׁלֹּא נֵדַע מֵרוֹפְאִים וְלֹא מֵרְפוּאָתָם. וה' יִתְעַלֶּה יִתֵּן לָנוּ חֵן טוֹבָה וּבְרָכָה, וַעֲנָוָה וְשִׁפְלוּת, וּמִדּוֹת טוֹבוֹת, וְשֵׂכֶל דַּק וְטֶבַע נָאֶה, וְיִהְיֶה לָנוּ בְּעֶזְרַת ה' שֵׁם בַּגְּדוֹלִים, וַיְהִי רָצוֹן כְּמוֹ שֶׁעָשָׂה נִסִּים וְנִפְלָאוֹת לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה, כָּךְ יַעֲשֶׂה עִמָּנוּ. וְיָאִירוּ נֵרוֹתַי תָּמִיד, וּבְחֻמָּם וּאִשָׁם יַבְעִירוּ וִיגָרְשׁוּ אֶת הַמַּזִּיקִים וְהַשֵּׁדִים וְהָרוּחוֹת הָרָעוֹת, וְיִכָּרְתוּ כֻּלָּם בִּיְמֵי הַחֲנֻכָּה הַקְּדוֹשִׁים, לְבַל יַזִּיקוּ לְאָדָם וְלֹא לְאִשָּׁה וְיֶלֶד בְּעַם יִשְׂרָאֵל. אָנָּא ה' מַלֵּא מִשְׁאֲלוֹתֵינוּ בְּרַחֲמִים, וְזַכֵּנוּ מְהֵרָה לְכָל מַה שֶׁבִּקַּשְׁנוּ מִלְּפָנֶיךָ. (כאן יוסיף וישאל ויבקש כל מבוקשו) עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמָךְ, עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינָךְ, עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתָךְ, עֲשֵׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתָךְ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
    (תפילה רחבת ידים, מהדורת "וכיסאו כשמש")

    1. כמצוין בתחתית התפילה, מקור התפילה הוא בספר "תפילות הבוקר", שחובר על ידי רבי אפרים בן רבי נפתלי, מגדולי תלמידיו של רבי נתן מברסלב.

  4. סגולת ימי החנוכה

    מהו האור של נרות החנוכה? זה האור הגנוז, אותו אור שמימי שדלק ב-36 השעות הראשונות בעולם. (ספר הרוקח הלכות חנוכה רכ"א)
    כשהסתלק האור הזה, אדם הראשון התמלא בפחד. כלומר, האור הגנוז שייך לזמן שהטרים את הפחד. אשר על כן, כאשר מביטים בנרות החנוכה, כל הפחדים מסתלקים..
    סגולה לבקש מול נרות החנוכה "ה', תעשה לי את הנס הזה שיסורו ממני הפחדים…."
    וכן סגולה נגד פחד בימים האלה – לומר את פרק ל' בתהלים.
    ר' נחמן מברסלב קורא לחנוכה "חג ביקור חולים" – ה' יורד לנשמות הכי חולות שלו
    נרות החנוכה מקרבים את האדם הכי רחוק בעולם.
    ה' נותן שמונה ימים של מנוחת הנפש
    בעל ה"חוות יאיר", מבטיח: מי שיושב/ת חצי שעה מול החנוכיה, מתבונן/ת בנרות, ובטוב שסביבו/ה, יזכה לישוב הדעת כל השנה.
    החיד"א הקדוש אומר: מול החנוכייה תבקשו על דבר אחד – אני רוצה לראות טוב באנשים. תן לי עין טובה. אני רוצה לראות טוב בעצמי, לראות טוב בניסיונות שלי
    החיד"א היה בוכה שלא היה לו כסף לחנוכייה מכסף. מסופר שהוא סידר כוסות פשוטות ובמרכז פמוט אחד דמוי כסף לשמש.
    חנוכייה הכי יפה שאפשר, סגולה לניסים.
    שמן זית – הכי משובח שיש זו סגולה לחוכמה וזיכרון, ולבנים שיצופו על פני כולם.
    הרבי מסלונים: "וזו עת רצון לדור ישרים יבורך ת"ח יראים ושלמים.. ובנות צנועות אוהבות תורה וירא שמים.
    סגולה לומר את הפסוק: "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו" 7 פעמים בקול ופעם שמינית בשקט. – סגולה לשמירה מעולה.
    כמו כן לומר את כל פרק צ"א בתהלים (יושב בסתר עליון…) המכונה: שיר של פגעים. הוא מסלק מזיקים מהגוף והנפש, עין הרע ופחדים.
    החיד"א: יאמר מזמור ס"ז בצורת המנורה, סגולה למניעת מקרים רעים ונחשב לו כאילו הדליק את המנורה בביהמ"ק.
    הרבי מסלונים אומר לזיווג הגון בערב שבת שהוא גם חנוכה, כשנרות השבת דולקים ליד נרות החנוכה, יבקש מה': שמחם בבנין שלם.
    בנר שמיני של חנוכה להגיד: כמו שדולקים פה 8 נרות, שאזכה למול את בני ביום השמיני. (הרבי מרוז'ין)
    מי שיש לו ניתוח או בדיקה חשובה, יקבל על עצמו שבאחד מימי החנוכה לא יעשה מלאכה וינצל מאותה צרה. (הבן איש חי)
    אביו של הרמב"ם: "אין להקל במצות אל ספינג' והוא צפיחית בדבש, והוא מנהג קדמונים, וכשהספינג' קלויים בשמן הרבה, תהיה לו ברכת פרנסה כל השנה. ומנהג זה אין לבזותו, וכל הזריז באל ספינג' יראה ישועות".

    כ"ה. עובד על-פי שיעורה של הרבנית ימימה מזרחי תחי'
    נתינת צדקה בחנוכה ללומדי תורה הוא סגולה לתיקון פגמי הנפש. (יסוד ושורש העבודה)
    ע"י הסתכלות בנר חנוכה מקדשים את העיניים והוא מסוגל לתקן את החטא הנורא של הסתכלות אסורות. (שפתי צדיק)
    בחנוכה יכולין לפקוד עקרות, כמו בר"ה, ורמז לזה כי "מתתיהו"בגמטריא "ר"ה". (בני יששכר)
    וע"י השמן שאנו מדלקין בנרות חנוכה, אנו מאירים בעולמות העליונים וממשיכים למטה השפעות משמן העליון הרומז לחכמה. (מאור ושמש עג')
    "להדליק נר חנוכה" ר"ת נח"ל והוא ר"ת "נוצר חסד לאלפים" שהוא מזלא עילאה כידוע שיש מזל עליון ומזל תחתון ויכוון למשוך ממזלא עילאה לכנסת ישראל אור ושפע וכל מיני השפעות טובות, והנה נר חנוכה מצוה להניחה למטה מעשרה כדי למשוך מספירות העליונות לכנסת ישראל. (מאור ושמש קכא')
    מצוה מן המובחר להדר דוקא אחר שמן זית להדליק הנרות אף לקנותו ביוקר ולא ידליק בנרות של שעוה או בשאר שמנים, מאחר שהנס בבית המקדש נעשה בשמן זית. (קצור השל"ה )
    יש להרבות בתפילות בימי החנוכה על הפרנסה, כי ימי החנוכה מסוגלים לפרנסה, ויש רמז לכך בפסוק (בראשית מז, יב): "לחם לפי הטף" – ט'ף בגימטריא חנוכה. (אביעה סגולות עמוד 217).
    מי שזהיר במצוות הדלקת נרות חנוכה, יזכה לחכמה, וינצל מאויבים, ויזכה לקום בתחיית המתים, וינצל מדינה של גיהנם. (סגולות ישראל מערכת ח אות מא). וכן יזכה לאריכות ימים, והרמז בדברי הגמרא (שבת כג,א): "הנחה עושה מצוה" – הנחה בגימטריא חיים. (והארכת ימים בהוספות, אות סז).
    סגולה להנצל מכל אויבים וליסטים ומקטרגים בזאת השנה, לשמור בכל לילה את הפתילות של נרות החנוכה, ובלילה האחרון אחר שכבו הפתילות ייקח את כל הפתילות של כל השמונה ימים, וישרפם עם שאר השמן שנשאר. (האח נפשנו מערכת ח אות ג).

    זאת חנוכה
    האדמו"ר יהודה אריה ליב אלתר מגור, בספרו "שפת אמת" כותב כי היום האחרון של חנוכה כמו באסרו חג, קשה עלינו הפרידה מהקב"ה, ומשאיר יותר הארה והשפעה על שאר ימות השנה.
    ע"פ המהר"ל, מספר השמונה מייצג את העולם שמעל לטבע.
    סגולה נפלאה להתפלל בחנוכה לזכות בזרע של קיימא, בנים זכרים, כי ימי החנוכה מסוגלים לפקידת עקרים ועקרות. ובפרט ביום השמיני של חנוכה הנקרא "זאת חנוכה". (בני יששכר, מאמר חודש כסלו, מערכה ב אות י).

  5. ויטוריה מדינה דניאל

    אתם ניפלאים מוצאים פה את כל התפילות מסודרות כל הכבוד לכם, לזכות את הכלל======אני מחפשת תפילה שנקראת "תפילה לשלמה" תפילה נגד עין הרע וזה מתחיל כך – ריבונו של עולם אבי אב הרחמן מלא רחמים הצילני ברחמיך הרבים………….האם תוכלו לעזור לי בזה, זה מסתובב בארץ, כמו כרטיס עם תפילת הדרך…מודה מראש על העזרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Scroll to Top